" älskling, vi ska alla en gång dö "

du talande om din historia, din historia som har hänt, 
en historia om att inte bli tagen på allvar, om hur de vuxna inte lyssnar
och hur ett liv med narkotikamissbruk kan se ut.
"man tänker på sig själv först. Ingen annan"


jag vet egentligen inte alls vad jag har att säga mer än att jag är helt emot knark.
jag hatar knark.
hur du förändrades hela tiden, från en snäll kille som älskade och sitta hemma 
hos mig och dricka te & och prata med mina föräldrar om hur du ville flytta 
till Malaysia bara för du tyckte att "landnamnet" lät fint. till ett likblekt spöke med
svarta ihåliga ögon. du var död, men fotf levande.
jag kanske överdriver, det kanske är skit coolt att knarka?
Det kanske inte är så farligt egentligen. Jag menar, äsch vafan att röka på då och då kan väl inte skada. 5g eller 600g. Knark som knark, tycker jag. Ändå vet jag inte om jag kan hålla med Micke som inte tycker knark är så farligt:
det kanske inte är så farligt egentligen..
jag menar, äsch vafan att röka på då och då kan väl inte skada?
5g eller 600g. knark som knark. 
"Man blir väl inte alkoholist av en sup, eller rökare av en cigarett?"
men.. ändån så väljer ni en värld som inte tillhör den här eller
något som inte är mänskligt. men det kanske är som sagt coolt? 
" tja, jag röker hasch på vardagarna och sniffar tills min näsa fräts sönder. jag har
två barn på 15 och 17 år & jobbar på Scania. wanna make out? "
( fantisera nu att en man med ölmage, blådress med reflexgul jacka,
mycket skägg, och röd i ögonen talar till er med mörk röst
)
nej tack. coolt? tveksamt. snarare patetisk och tragiskt. 
varför väljer ni att leva i en spökstad som olyckliga och hålla humöret uppe med knark?
som du gjorde... 
varför väljer ni att leva i den världen när ni kan leva i en värld fullt av färg och ljus?
den världen jag lever i är inte perfekt men den är perfekt om man jämför med eran.
du hade gått dit, till BuP - barn&ungdomspsyket. du hade berättat din historia. 
att du ville bli fri, hon hade lyssnat och antecknat. kommer du ihåg din lycka när hon sa:
vi kan tyvärr inte lägga in dig p.g.a ditt narkotika behov är för lågt
? jag gör.

2011:  whatever you do, FUCK ME WELL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0